boligalarm bedrift

Få tilbud på fiberbredbånd til din bedrift

FiberDeal er en uforpliktende og gratis anbudstjeneste som hjelper deg å finne riktig fiberbredbånd tilpasset ditt behov.

Fyll ut skjemaet for å innhente tilbud på fiberbredbånd til din bedrift.

Finn beste og billigste fibernett til ditt bruk

Gratis og uforpliktende tjeneste

  • Privat
  • Borettslag
  • Bedrift
    1. Beskriv ditt behov

      Ved hjeip av et enkelt skjema forteller du kort hva du er ute etter

    2. Få tilbub fra flere selskaper

      Jo flere selskaper du sammenligner, jo lettere er det å finne det beste tilbudet

    3. Velg det beste tilbudet

      Velg deretter løsningen som passer deg best, til en lavest muling pris

    Gå videre








    • FÅ UFORPLIKTENDE TILBUD

      Leverandørene vil kontakte deg med konkrete tilbud så snart som mulig. Dine data sendes kun til leverandørene som gir deg tilbud, og brukes ikke på noen annen måte.

      Dette valget gjelder kun om du ønsker tilbud på fiber for hele borettslaget med 15 enheter eller mer. Om du kun ønsker tilbud til din enhet, velger du "Privat".









      • FÅ UFORPLIKTENDE TILBUD

        Leverandørene vil kontakte deg med konkrete tilbud så snart som mulig. Dine data sendes kun til leverandørene som gir deg tilbud, og brukes ikke på noen annen måte.








        • FÅ UFORPLIKTENDE TILBUD

          Leverandørene vil kontakte deg med konkrete tilbud så snart som mulig. Dine data sendes kun til leverandørene som gir deg tilbud, og brukes ikke på noen annen måte.

        TILBAKE
        Gå videre

        Alle data behandles konfidensielt og krypteres over en sikker tilkobling.

        Få den beste prisen

        Vi sender din forespørsel til flere aktører som kjemper om å g i deg den beste prisen

        Gratis tjeneste

        Du betaler ingenting for tjenesten

        Alltid dekning

        Vi har avtaler med leverandører som dekker hele landet på fiber

        Hva er fiber til bedrift?

        Fiberbredbånd er per i dag det raskeste bredbåndet man kan få i Norge. For mange bedrifter er dette en nødvendighet. Arbeidsdagen til de aller fleste er i stor grad digitalisert, og avhengig av et velfungerende internett. Når man velger fiber til bedrift gjør man de ansatte, kundene og seg selv en tjeneste; bedre arbeidsflyt fører til høyere tilfredshet, som igjen gjør at selskapet kan yte maksimalt.

        Fiberbredbånd benytter seg av fiberoptiske kabler, som overfører signaler ved hjelp av lys. Binærkoden som all informasjon man ser på dataskjermen sin egentlig er blir oversatt til blink. Denne sekvensen kan sammenlignes med morsekode og er det som fører til at nettsiden eller eposten man ville lese laster riktig.

        Grunnen til at fiber er så mye mer fordelaktig enn DSL-internett handler i bunn og grunn om lysets hastighet og nettopp overføringsmetoden i fibernettet; lyset. Lyssignalene reiser logisk nok med lysets hastighet – og fiberoptiske kabler gjør det altså mulig å benytte seg av denne hastigheten. DSL-internett bruker på den andre siden kobberkabler, og elektroner til overf

        fiber bedrift

        Hvilke tilbud finnes innen fiberbredbånd til bedrift?

        Er man mange i bedriften er internetthastigheten alfa omega for at arbeidsdagen skal gå som den skal. Bare tenk på hvor hemmet du blir hvis nettet ikke funker eller er tregt når du skal forsøke å få gjort unna arbeidet ditt. Utover dette finnes det også de bedriftene som av sikkerhetsmessige årsaker ikke kan gå ned. Da trenger man systemer på plass for å sikre nettverket til enhver tid.

        Alle tilbydere av bredbånd til bedrift i Norge utarbeider tilbudene sine på skreddersydd basis. Det betyr at leverandørene må gjøre en vurdering av din bedrifts behov før de kan komme med et forslag på internetthastighet, og eventuelle tilleggstjenester til fibernettet. Allikevel er det visse hovedelementer som alle selskapene konkurrerer på, og som det derfor er lurt å gjøre seg kjent med:

        Hastighet

        Det sier seg selv at dette bør være den viktigste komponenten av eventuelle tilbud dere vurderer når dere vil skaffe lynraskt internett til bedriften. Hastigheten til fibernett måles i antall megabits i opplasting og nedlasting per sekund. Husk på å be om en forklaring på hvordan denne hastigheten skal fordeles på best mulig måte rundt om i lokalene deres.

        Oppetid

        Dette er hvor mange prosent av tiden fibernettet faktisk er oppe, funksjonelt og leverer internett til dere. Hos de fleste leverandører ligger dette på over 99 %, men husk å ta høyde for hva som skjer med de siste desimalene også, hvis noe skulle gå galt. Stabilitet i nett linjen er viktig for optimal drift.

        Kundeservice- og support

        Man tenker som oftest ikke så mye på dette før uhellet er ute. Da skal ting imidlertid gå raskt, og derfor er det viktig å forhøre seg om hvordan leverandørene man vurderer håndterer feil på fibernettet. Det vil spare dere for mye stress og frustrasjon i framtidige supportsituasjoner.

        Fiberbredbånd til din bedrift og fibernettet i Norge

        Fibernettet i Norge er i vekst. For deg som vil ha fiber til din bedrift er dette gode nyheter – arbeidet med å få fiberdekning til hele landet pågår kontinuerlig. Samtidig betyr det også at det ikke er sikkert at dere har fiberkabel i nærheten av kontoret deres. Og man er avhengig av en hovedkabel for at man skal kunne koble seg opp på fibernettet.

        Det første steget når man ønsker fiberbredbånd blir derfor å sjekke om man kan få fiber i sitt område. Leverandørene gir deg muligheten til å skrive inn bedriftsnavnet eller adressen deres og gjør deretter et raskt søk etter tilkoblingsalternativer. Dersom det ikke finnes infrastruktur for fiber enda må dere helt enkelt vente – men det kan være lurt å gi beskjed til leverandøren om at man ønsker fiber allikevel. Jo flere som viser interesse for teknologien, jo raskere går som oftest utviklingen.

        Generelt kan man si at jo mer befolket og bebygget et område er, jo større er sannsynligheten for at dere vil ha litt å velge blant hva gjelder bredbånd til bedriften. Hvis kontoret eksempelvis ligger i Oslo vil det være enklere å få flere tilbud enn hvis det ligger i Lofoten. Når dét er sagt er dette infrastruktur som prioriteres høyt, og er i stor etterspørsel, spesielt blant bedrifter. Derfor er det stor sannsynlighet for at vi i løpet av den nærmeste fremtiden vil se fiberdekning til hele landet.

        Hva er viktig å tenke gjennom når du skal skaffe fiberbredbånd til bedriften?

        Hvor mange ansatte har dere?

        Grunnen til at man skaffer seg bredbånd til bedriften på tilbudsbasis handler om at ulike bedrifter har så utrolig ulike behov. En viktig del av dette er hvor mange ansatte som jobber i selskapet og hvor mange av disse som har behov for raskt og stabilt internett i løpet av arbeidsdagen sin. Jo flere ansatte, jo bedre må fibernettet være dimensjonert for deres kapasitet.

        Hva slags arbeidsoppgaver jobber dere med?

        Hva slag arbeid gjør dere i bedriften deres? Krever det mye internettkapasitet? Lite? Er det mange som sitter og kjører tunge prosesser samtidig? Den typen arbeid dere utfører vil være helt avgjørende for hva slags behov dere har til nettet deres. Derfor er det også lurt å ha dette klart for seg i forkant av at man uthenter tilbud fra forskjellige aktører.

        Har dere noen sikkerhetskritisk virksomhet som krever konstant oppkobling?

        Som nevnt over er det visse bedrifter som ikke kan gå offline. De som drifter systemer som må være oppe hele tiden – eller som har kontrakter med kundene sine om 100 % oppetid. Dersom dette gjelder dere er det viktig å få på plass en avtale om redundans når dere tegner kontrakt for fiber til selskapet. Dette betyr at man har en backup-linje som hele systemet automatisk går over på dersom hovedlinjen skulle gå ned.

        Hva slags budsjett har dere?

        Avslutningvis er det selvfølgelig viktig å få på plass en idé om hva slags penger man har å bruke på bedriftens fibernett. Når man vet akkurat hva man behøver fiber til blir det også enklere å takke ja eller nei til eventuelle tilleggstjenester man får tilbud om.